انتخاب لباس نوزادی

فروش عمده در کرمان

انتخاب لباس نوزاد، کاری مهم است و فکر بسیاری از خانواده‌ها را درگیر خود نموده است. در انتخاب لباس نوزاد می باید به نکاتی توجه نمود.در این نوشته قصد داریم تا مطالبی را در ارتباط با انتخاب لباس نوزاد بیان نماییم.

توجه به امنیت در انتخاب لباس نوزادی

در انتخاب لباس نوزاد، امنیت حرف اول را می زند. لباس هایی را انتخاب کنید که دکمه، پاپیون و بند نداشته باشند. از خرید لباس های نوزاد با دکمه های کوچک، بدلیجات دکوری، پاپیون و … اجتناب کنید، چراکه خطر خفگی را برای کودکان در پی دارد.

لباس هایی که بندهای بلند دارند ممکن است دور دست و پا یا گردن نوزاد بپیچد، کاملاً نا امن هستند. مهم ترین نکته آن است که در صورت وجود تزیینات در لباس نوزاد، این تزیینات به لباس محکم دوخته شده باشند.

وقتی قرار است لباس و کالاهای مربوط به نوزادتان، به‌خصوص لباس و کالای خوابش را انتخاب کنید، توجه داشته باشید که جنس پارچه‌های به کار رفته در آن‌ها ضد‌شعله باشد. این کار ایمنی بیشتر او را فراهم می‌کند.

نحوه پوشاندن لباس به نوزادان یادتان باشد که برای بیشتر کودکان و نوزادان ۲‌چیز زیاد خوشایند نیست: اول حمام کردن و دوم لباس پوشیدن. مادرها ۲ دسته هستند یا آن‌هایی که از اول شانس همراهی یک پرستار یا یکی از اعضای خانواده را به‌عنوان کمک دست دارند و دسته دوم آن‌هایی که دست تنها هستند. برای هر دسته لباس‌هایی را توصیه می‌کنیم که جلو باز هستند.

موقع پوشاندن این دسته از لباس‌ها به نوزادتان راحت‌تر خواهید بود. لباس‌هایی که قسمت پایینی‌شان هم به‌صورت چسبی بسته می‌شود حسابی کمک حال‌تان خواهند بود. اما در مورد بقیه لباس‌ها مثل زیرپوش و بلوزهای نخی سعی کنید دست تنها نباشید. اگر هم تنها هستید هیچ ایرادی ندارد، فقط سعی کنید با صبر، حوصله، دقت و ملاحظه خیلی زیاد عملیات تعویض لباس را انجام بدهید.

به هیچ‌وجه از لباس‌هایی با یقه‌های تنگ استفاده نکنید چون بچه‌ها را اذیت می‌کنند. در عین حال موقع پوشاندن‌شان با قیافه ناراحت نوزاد روبه‌رو خواهید شد. نکته آخر این‌که درست است که بدن نوزادان به‌نظر انعطاف‌پذیر می‌رسد اما به این معنی نیست که موقع تعویض لباس می‌توانید آن‌ها را در هر وضعیتی که می‌خواهید قرار دهید.

توجه به اندازه نوزاد در انتخاب لباس نوزادی

هنگاه انتخاب لباس نوزاد به اندازه(وزن و قد) نوزاد توجه نمایید. در واقع لباس نوزاد را بر اساس وزن و قد او تهیه کنید نه سن. در خرید لباس کودک سن معیار مناسبی نیست.

سایز در برندهای مختلف متفاوت است. به همین دلیل اندازه نوزاد معیار مناسب تری است. هرچند بسیاری از لباس های نوزادی بر اساس سن آنها دسته بندی شده اند.

توجه به آسانی تعویض در انتخاب لباس نوزادی

لباس نوزاد باید به گونه ای باشد که پوشیدن و در آوردن آن ها از تن راحت باشد. لباس پوشاندن به نوزادی که دائماً تکان می خورد، واقعاً سخت خواهد بود. لباس‌هایی را انتخاب کنید که پوشاندن و در آوردن‌شان ساده است. این‌طوری هم شما لذت بیشتری می‌برید هم فرزندتان! تنگ نباشد نکته دیگر توجه به اندازه یقه، آستین‌ها و دم‌پای شلوار انتخابی شماست. یادتان باشد که لباس‌های تنگ جز اذیت‌کردن فرزند کوچولوی‌تان چیز دیگری برایش نخواهد داشت.

جهت رعایت این نکته، به موارد زیر دقت نمایید:

1ـ یقه گشاد لباس، پوشاندن آن را به تن کودک راحت می کند. اگر لباسی را باید از سر به کودک بپوشانید، این کار را بسیار سریع انجام دهید؛ چراکه کودکان زمانی که احساس خفگی کنند، می ترسند.

2ـ زیپ و بند هایی که در جلوی لباس وجود دارند، نسبت به بندها و زیپ های پشت لباس، پوشیدن لباس را راحت تر می کنند.

3ـ آستین گشاد برای لباس کودک، پوشاندن آن را راحت تر می کند.

4ـ بندهایی که بالاتنه و پایین تنه لباس را به هم متصل می کنند، عوض کردن پوشک بچه را سریع تر و راحت تر می کند. در این حال دیگر لازم نیست برای عوض کردن پوشک، تمام لباس های کودک را از تنش در بیاورید.

5ـ لباس های قابل شستشو انتخاب کنید. لباس های دارای عبارت «قابل شستشو با ماشین لباسشویی» هنگام شستشو با دست و اتوکشی باعث صرفه جویی در زمان و انرژی شود.

نکات کنکوری در خرید لباس‌های نوزادی

از لباس‌هایی با درصد بالای نخ طبیعی استفاده کنید. می‌دانم گران است، اما این از آن هزینه‌هایی است که برای سلامتی آن عزیزتر از جان می‌ارزد. لباس‌هایی که از الیاف طبیعی باشند، باعث می‌شوند که تنظیم دمای بدن کودک به راحتی صورت گیرد.
موقع شستشو از پودرهای آنزیم دار یا نرم کننده لباس استفاده نکنید، زیرا ممکن است پوست او را تحریک کند. عمده‌ترین پوشاک در سراسر شش ماه نخست زندگی کودک بلوز و شلوار یا سرهمی است.

کدام سرهمی خوب است؟

سر آستین ساده و کشباف دار بهتر از آستین دستکش دار است. نوعی انتخاب کنید که در قسمت جلو و پایین دکمه فشاری داشته باشد، چون پوشاندن آن آسان‌تر خواهد بود. لباس کشباف اگر خیلی تنگ باشد، ممکن است موجب تغییر شکل استخوان‌های نرم کودک شود. بنابریان همیشه لباسی به کودک بپوشانید که همه جای آن گشاد باشد.

کدام زیرپوش خوب است؟

می‌توانید به انتخاب خودتان زیرپوش رکابی یا آستین کوتاه بخرید. این زیرپوش می‌تواند معمولی یا زیردکمه دار باشد. اما هر چه هست باید طوری باشد که گردن لباس راحت باز شود. نوع یقه گشاد یا پاکتی یا دکمه‌دار باشد که راحت از سر کودک رد شود. آستین‌های گشادی داشته باشد و از جنس نخی یا پشمی باشد.

آیا خرید کلاه و دستکش نیاز است؟

اگر کودکتان در ایام سرد سال به دنیا می‌آید، به کلاهی پشمی نیاز دارد که زیر چانه‌اش بسته شود. حتماً دستکش بدون انگشت لازم دارد تا هم پوشاندنش راحت باشد و هم حرارت بدنش را از دست ندهد. برای روزهای گرم سال هم به یک کلاه آفتابی نیاز دارد.

لباس بیرون از خانه چگونه باشد؟

هنگامی که از منزل بیرون می‌روید، یک لایه لباس اضافی به کودک بپوشانید (مخصوصاً در زمستان) زیرا کودک خیلی زود گرمای بدنش را از دست می‌دهد. لباس رویی بهتر است آستر دار باشد تا مانع نفوذ باد شود و یک لایه هوای گرم را در خود نگهدارد.

جوراب و پاپوش را چگونه انتخاب کنیم؟

جوراب، کاملاً لازم است. جورابی نرم و گشاد برای دلبندتان تهیه کنید.
برای فصل سرد و برای کودکانی که هنوز راه نیافتاده اند، پاپوش چکمه‌ای کشباف دار بسیار مناسب است. دقت کنید داخل آن کاملاً گشاد باشد.

آیا نوزاد به لباس خواب احتیاج دارد؟

لباس خواب از گزینه‌های قابل حذف است. اما اگر تصمیم گرفتید بخرید برای نوزاد حالت کشباف و برای کودک بزرگتر لباس خواب سرهمی جوراب‌دار بخرید که کودک را گرم نگهدارد. فقط دقت کنید شلوار آن بزرگتر باشد که زود کوچک نشود.

خصوصیات لباس نوزاد در یک نگاه

می خواهیم در یک نگاه کلی خصوصیات لباس نوزاد را بیان نماییم.

1ـ جنس لباس:

به‌طورکلی لباس نوزاد باید نرم، راحت و بدون برچسب یا درزهای زبر باشد. تولد نوزاد شما در فصل‌های مختلف سال مطمئناً در انتخاب جنس لباس او تأثیر مشخصی دارد.

سایز لباس:

پیش‌بینی اینکه نوزادتان در ابتدا به چه سایز لباسی نیاز خواهد داشت ممکن است کمی سخت باشد. لباس‌های دوران نوزادی معمولاً تا سه ماهگی به سرعت برای بسیاری از نوزادان کوچک می‌شود و به برخی از نوزادانی که هنگام تولد وزن بالاتری دارند، اصلاً لباس‌های سایز نوزادی را نمی‌توان پوشاند. از همان بدو تولد لباس‌های سایز نوزاد سه ماه یا سه تا شش ماهه را می‌پوشند. اما نوزادان ریزاندام، لباس‌های سایز نوزادی خود را تا ماه‌ها می‌پوشند.

بهترین کار این است که با تشخیص حدود وزن نوزاد توسط پزشک، فقط چند دست لباس‌ معمولی بخرید و خرید کلی را برای بعد از تولدش بگذارید.

همچنین لازم است دقت کنید که لباس نوزادتان باید خیلی کم و مختصر گشاد و آزادتر باشد و کاملاً به بدنش نچسبد و خیلی تنگ هم نباشد.

3ـ تعداد لباس‌ها:

این موضوع که از هر نوع لباس به چه تعداد نیاز دارید، به قصد و توان شما برای تعداد دفعات شستن لباس‌ها و در برخی موارد به میزان حساسیت و وسواس شما ارتباط دارد. ولی به‌طورکلی بهتر است بعد از تولد نوزادتان، از هر لباس چند دست داشته باشید.

4ـ انواع لباسهای نوزاد

انواع مختلف لباس‌های نوزاد در طرح‌ها و رنگ‌های متنوع در بازار موجود است. بهتر است شما آنهایی را انتخاب کنید که پوشاندنشان به نوزاد راحت‌تر است.

معمول‌‌ترین لباس‌های نوزادان شامل موارد زیر است:

الف) لباس سرهمی:

لباس‌های سرهمی برای خواب و بازی مناسب‌ است. از آنجا که نوزادان اغلب، به‌ ویژه در ماه‌های اول تولدشان خواب هستند، این لباس‌ها بسیار مفید است و کارایی زیادی دارد. خیلی بهتر است اگر به جای سرهمی‌های یک‌تکه، سرهمی‌هایی بخرید که در قسمت پوشک دکمه‌ دارد و راحت‌تر باز می‌شود.

حتی سرهمی‌هایی که علاوه بر این دکمه‌ها در قسمت یقه یک تای پاکتی دارد، هم به راحتی از سر کودک پایین می‌آید و هم در صورت کثیف شدن راحت‌ خارج می‌شود. بهتر است بین پنج تا هفت عدد از آنها در خانه داشته باشید. اگر نوزاد شما در زمستان به دنیا آمد نیز، ممکن است به یک دست لباس‌ سرهمی پشمی برای گرم نگه داشتن او در بیرون از خانه نیاز داشته باشید.

ب) بلوز:

تی‌شرت‌های گشاد برای تابستان و یقه‌اسکی‌هایی برای هوای سرد بخرید که فضای زیادی برای گردن دارد یا کنار گردن دکمه‌ دارد. در صورت باز شدن راحت از سر نوزاد پایین می‌رود و بلوزهایی که در قسمت پایینش تبدیل به شورت دکمه‌داری می‌شود راحت‌تر است. شما می‌توانید بین چهار تا هفت عدد از آنها بخرید.

ج)شلوار:

شلوار این امکان را به شما می‌دهد که فقط بلوز یا خود شلوار کثیف را عوض کنید. لازم نیست یک دست لباس کامل آماده کنید. بهتر است شلوارهایی با کمر کشی بخرید که به راحتی روی پوشک و شکم نوزاد بالا می‌آید و با افزایش وزن نوزاد کش می‌آید تا بتوانید چند ماه از آنها استفاده کنید. تعداد پنج تا هفت عدد شلوار تهیه کنید.

د) سویشرت یا ژاکت:

بیشتر نوزادان دوست ندارند لباس‌ از روی سر به آنها پوشانده شود. بنابراین در فصل‌های سرد می توانید کودک خود را با سویشرت یا ژاکتی که از جلو دکمه دارد گرم نگه دارید. یک یا دو عدد ژاکت یا سویشرت کافی است.

هـ)لباس خواب:

لباس خواب نوزاد زیاد فرقی با لباس‌های روزانه‌اش ندارد. بهتر است از لباس ‌خواب‌های پردردسری که برای پوشاندن یا درآوردن نیاز به تلاش زیادی دارد. هرچه هم که زیبا به نظر برسد، چشم‌پوشی کنید.

و) قنداق فرنگی:

قنداق فرنگی تمام بدن کودک شما را می‌پوشاند و معمولاً با چسب یا دکمه بسته می‌شود. این وسیله در بیرون از خانه کاربرد زیادی دارد و نوزاد را گرم نگه‌ می‌دارد و با دست و پا زدن نوزاد، از روی او کنار نمی‌رود. اما به‌طورکلی کارشناسان انواع قنداق را برای سن‌های بیشتر از دو ماه توصیه نمی‌کنند.

ز) پتوی لباسی:

این کیسه‌های پشمی یا پنبه‌ای بدون آستین روی یک تی‌شرت به نوزاد پوشانده می‌شود تا او را در شب گرم نگه دارد. آنها جایگزین پتوهای سنتی می‌شود که برای خواب نوزادان به دلیل خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد ایمن نیست. بسته به آب و هوای محل زندگی شما و فصلی که کودک در آن به دنیا آمده، ممکن است به این پتوها نیاز داشته باشید یا شاید اصلاً مورد نیاز شما نباشد. دو یا سه عدد از آنها کافی است.

ح)جوراب:

شما به تعداد زیادی جوراب برای داخل خانه و تعدادی جوراب پشمی بلند برای گرم نگه داشتن پای کودک خود در خارج از خانه هنگام سرما نیاز دارید.

ط) کلاه:

برای نوزادی که در تابستان به دنیا آمده است، به کلاه لبه‌پهن و برای نوزادی که در زمستان به دنیا آمده است، به کلاه نرم و گرمی که گوش‌ها را نیز بپوشاند نیاز دارید.

نکاتی در مورد پوشاندن لباس به نوزاد

برای پوشاندن لباس به نوزاد بهتر است از قبل با نکاتی در این زمینه آشنا باشید تا این زمان برای خودتان و او خوشایند و لذت‌بخش باشد:

  1. از لباس‌هایی که دور گردن آنها تنگ است و لباس‌هایی که بند یا کراوات دارد پرهیز کنید.
  2. دکمه‌ها و تکه‌های تزیینی لباس را به دقت بررسی کنید تا مطمئن شوید محکم است.
  3. طوری به نوزاد لباس بپوشانید که تحت فشار قرار نگیرد.
  4. دکمه‌ها و کش‌ها را باز کنید تا بتوانید سر کودک را راحت وارد آنها کنید.
  5. ابتدا سرآستین‌ بلوزها و پاچه‌ی شلوارها را بگیرید تا دست‌ها و پاهای نوزاد را راحت‌تر وارد لباس کنید.
  6. لباس پوشاندن به نوزاد روی میز مخصوص تعویض پوشک یا روی زمین اغلب ساده‌تر است.
  7. هنگام پوشاندن لباس، با کودک خود صحبت کنید یا سرگرمش کنید تا از لباس پوشیدن لذت ببرد.

شستن لباس‌های نوزاد برای اولین بار

نو بودن لباس‌های نوزادتان یا هر لباس دیگری، به معنی تمیز بودن آنها نیست. نوزادان پوست حساسی دارند. شما هم نمی‌دانید لباس‌ها قبل از اینکه توسط شما خریداری شود کجا بوده و با چه چیزهایی تماس داشته است. در حقیقت، تولیدکنندگان لباس اغلب موادی به لباس‌ها اضافه می‌کنند که از چروک افتادن و رشد کپک روی آنها جلوگیری می‌کند.

لباس‌های نو همچنین ممکن است رنگ‌های اضافی روی خود داشته باشد و این مواد شیمیایی می‌تواند باعث قرمزی و حساسیت پوست کودکتان شود.

با توجه به مطالب گفته شده، بهتر است تمام لباس‌ها را قبل از اولین بار استفاده بشویید. برخی کارشناسان توصیه می‌کنند که لباس‌های نوزاد و کودک را دو بار آبکشی کنید. این کار می‌تواند به پاک شدن مواد شیمیایی، شوینده و رنگ‌ها از لباس‌ها کمک کند. این کار احتمال بروز آلرژی و حساسیت پوستی را نیز در کودک کاهش دهد.

شوینده‌های مناسب برای شستن لباس‌ نوزاد

برای شستن کهنه‌های بچه یا لباس‌های کودک از مواد شوینده‌ای استفاده کنید که بی‌بو، بدون آنزیم و فاقد هر مادهٔ سفیدکننده یا براق‌کننده‌ای باشد.

بهتر است از نرم‌کننده لباس و مواد ضدالکتریسیته نیز خودداری کنید، زیرا می‌تواند پوست حساس کودک شما را تحریک کند.

پودرهای صابون مخصوصی که برای شست‌وشوی کهنه و لباس بچه وجود دارد می‌تواند گزینه مناسب‌تری برای شست‌وشو باشد. یک توصیه کلی نیز این است که لباس‌های نوزادان و کودکان باید جداگانه شسته شود تا احتمال کمتری برای ایجاد حساسیت پوستی در کودکان دارد. اما بسیاری از والدین، لباس‌های کودکشان را با لباس بقیه اعضای خانواده و با پودر معمولی در لباس‌شویی می‌اندازند و ممکن است مشکلی هم پیش نیاید. بسیاری از متخصصان پوست هم می‌گویند درصورتی‌که کودکتان آلرژی یا پوست خیلی حساسی نداشته باشد، پودر لباس‌شویی معمولی اغلب نمی‌تواند مشکلی به وجود بیاورد.

اگر از شوینده‌های معمولی لباس‌شویی استفاده می‌کنید، نوع مایع آن را بخرید. مایع لباس‌شویی برخلاف پودرها بهتر از تار و پود لباس‌ها شسته و پاک می‌شود. همچنین پودرها معمولاً لکه‌های پودری‌ از خود بر جا می‌گذارد که ممکن است پوست کودک را تحریک کند، پس لازم است در آبکشی آنها دقت کنید و خیلی بهتر است اگر دو بار آنها را آبکشی کنید. اگر نگرانید که پوست نوزادتان برای شوینده‌های معمولی خیلی حساس باشد،‌ می‌توانید چند تکه از لباس‌های او را همراه لباس‌های دیگرتان بشویید. سپس اگر به نظر می‌آید پوست فرزندتان هنگام پوشیدن آن لباس‌ها تحریک شده است، به ویژه اگر لکه‌های قرمز دارد یا ناراحت به نظر می‌رسد، یک پودر دیگر را امتحان کنید که بدون بو و رایحه باشد.

بسیاری از پودرهای شست‌وشوی مخصوص کودکان هم رایحه دارند. هنگام خرید دقت کنید که پودر انتخابی شما بدون رنگ و عطر باشد، زیرا آلرژی به رایحه پودرهای لباس‌شویی هم با وجود نادر بودن گاهی اتفاق می‌افتد. اگر هنوز هم واکنش آلرژیک کودک ادامه داشت، آبکشی لباس‌ها را دو برابر کنید و برای مشورت، با پزشک کودکتان تماس بگیرید.

در مواردی که کودکتان اگزما دارد که علائم آن شامل تکه‌های قرمز، پوسته‌پوسته و خشک، به ویژه در صورت، روی آرنج یا زانوهاست. لازم است از پزشک بخواهید که توصیه‌ و راهنمایی‌های مشخصی برای شست‌وشوی لباس‌ها و مراقبت از پوست کودک به شما بدهد. کودکانی که اگزما دارند می‌توانند به مواد موجود در شوینده‌ها و صابون‌ها حساسیت بیشتری داشته باشند و دچار مشکلاتی شوند.

نکاتی در مورد شست‌وشوی لباس نوزاد

برای شستن لباس نوزادتان بهتر است نکاتی را از قبل بدانید و با رعایت هر کدام که لازم می‌دانید این شست‌وشوها را ساده و راحت‌تر کنید. برخی از این نکات شامل موارد زیر است:

  1. لباس نوزاد را در اولین فرصت بعد از کثیف شدن بشویید.
  2. شست‌وشوی لباس‌های بدون لکه با آب گرم مناسب‌تر است.
  3. برای پاک کردن لکه از روی لباس نوزاد معمولاً باید ابتدا آنها را با آب سرد بشویید.
  4. بعضی از لکه‌ها مثل لکهٔ شیر اگر زود شسته شود، راحت با آب پاک می‌شود.
  5. برخی لکه‌ها ممکن است با خیساندن طولانی در آب ثابت شود و از بین نرود.
  6. قبل از گذاشتن لباس‌ در ماشین لباس‌شویی، به دستور شستن‌ آن روی برچسب دقت کنید.
  7. دمای مناسب شستن هر لباسی را از روی برچسب آن؛ در صورت وجود، در نظر بگیرید.
  8. قبل از خرید یا استفاده از محصولات شوینده، روش مصرف روی محصول را بخوانید.
  9. از وایتکس و سفیدکننده‌ها برای شستن لباس نوزاد جداً بپرهیزید.
  10. از نرم‌کننده‌های لباس برای شست‌وشوی لباس نوزاد استفاده نکنید.
  11. اگر لباس‌ها را با دست می‌شویید، لازم است خیلی خوب آبکشی کنید.
  12. لباس‌های کودکان را در معرض هوا و زیر آفتاب خشک کنید.
  13. از خشک کردن لباس‌ها در حمام خودداری کنید.

تعویض لباس نوزاد

در هنگاه تعویض لباس نوزاد می باید مطالبی را بدانید تا این کار برای شما لذت بخش شود. علاوه بر آن بتوانید بدون آسیب به نوزاد و بدون نگرانی، لباس نوزاد را تعویض نمایید.

نکات کلی در تعویض لباس نوزاد

۱- به هنگام تعویض لباس از سر او به شدت مراقبت کنید

۲-قبل از تعویض لباس نوزادتان دست هایتان را با آب ولرم و صابون بشویید و هرگز با دستان آلوده بدن نوزاد را لمس نکنید.

آموزش پوشاندن لباس سرهمی به نوزاد:

اگر برای فرزندتان سرهمی تهیه کرده اید، ابتدا باید دکمه های لباس را باز کنید. لباس را روی زیر انداز پهن کنید. سپس نوزاد را روی لباس بخوابانید. ابتدا پاهایش را وارد شلوار کنید و سپس آستین های لباس را جمع کنید. دستتان را به داخل آستین ببرید و دست نوزادتان را از آستین رد کنید در آخر هم دکمه های لباس را ببندید.

آموزش پوشاندن شلوار به نوزاد:

در پوشاندن شلوار باید ابتدا دستتان را از پاچه شلوار به داخل آن ببرید. سپس پاچه را جمع کنید. پای نوزاد را از داخل آن رد کنید. پای دیگر نوزاد را هم طبق همین دستورالعمل وارد پاچه ‌ی شلوار کنید.

آموزش پوشاندن بلوز به نوزاد:

ابتدا یقه بلوز را باز کنید. سپس سر نوزادتان را وارد یقه کنید. سپس یکی از آستین ها را بگیرید و کمی آن را جمع کنید تا کوتاه شود. سپس دستتان را وارد آستین کنید و دست نوزادتان را از داخل آن عبور دهید.

سخن آخر در انتخاب لباس نوزادی

در آخر می خواهیم نکات مهم در انتخاب لباس نوزادی را بیان داریم:

۱. توجه داشته باشيد كه او در چه فصلي به دنيا خواهد آمد، نه اين‌كه اكنون در چه فصلي هستيد.

۲.لباس‌هايي كه از روي پوشك باز و بسته مي‌شوند انتخاب‌هاي بسيار هوشمندانه‌اي براي كوچولوها هستند.

۳.از لباس‌هايي با يقه‌هاي تنگ استفاده نكنيد چون بچه‌ها را اذيت مي‌كنند. لباس هایی انتخاب کنید که پوشاندن و در آوردن‌شان ساده است.سعي كنيد يقه و سر آستين‌ها را طوري انتخاب كنيد كه آزاد و راحت باشند.

۴.لباس نوزاد نبايد دكمه يا وسايل تزئيني داشته باشد. چون ممكن است نوزاد آن‌ها را بكند و خداي نكرده ببلعد! از طرف ديگر فرو رفتن اين دكمه‌ها در بدن نوزاد مي‌تواند پوست حساس و بدن نحيف او را آزرده كند.

۵.هنگام خرید لباس برای نوزاد لباس‌های مهمانی زیاد نخرید. چون لباس مهمانی زیاد برای نوزاد قابل استفاده نیست.

۶.در خرید جوراب دقت کنید که کش خیلی سفتی نداشته باشد. پوست بچه‌ها خیلی حساس و ظریف است و کش سفت جوراب اذیتشان خواهد کرد.

۷.در بدو تولد شما به ۴ الي ۷ دست زيرپوش نياز داريد. هنگام خرید لباس برای نوزاد حتما زیرپوش‌های زیر دکمه دار بخرید. این زیرپوش‌ها خیلی مفیدند؛ از سویی باعث می‌شوند که پهلوی بچه پوشیده بماند و سرما نخورد؛ از سوی دیگر هنگامی که کسی کودک را در آغوش می‌گیرد، ممکن است بلوز بچه بالا رفته و دست شخص روی پوست لطیف پهلوی بچه قرار گیرد و بچه  اذیت شود.

۸.هنگام خرید لباس سرهمی برای نوزاد توجه داشته باشید که نوع بدون جوراب آن را خریداری کنید. چون وقتی کودک قد می‌کشد نوع جورابی آن برایش کوچک می‌شود.

۹.کلاه نخی را فراموش نکنید. چون سر نوزاد تا چند وقت نرم و شل است و باید مرتب کلاه سرش باشد تا از سرش محافظت شود. کلاه های بدون بند راحت تر هستند.

۱۰.برای خرید پیشبند دقت کنید که پيش بند نوزادتان بايد چسبي باشد. پيش‌بندهاي گره‌اي خطرناك هستند. هيچ وقت هم پيش بندها را سفت نبنديد.

۱۱.حوله‌هاي نرم كلاه‌دار را براي نوزادتان انتخاب كنيد. اين حوله‌ها سر نوزاد را گرم نگه مي‌دارند و مانع اين مي‌شوند كه بعد از استحمام سرما بخورد.

۱۲.دستکش های نخی را فراموش نکنید. قسمت بالاي اين دستكش‌ها بايد دور مچ را بگيرد تا از دست بچه‌ها در نيايد.

۱۳.براي نوزادي كه در زمستان به دنيا آمده داشتن يه لباس پشمي واجب است، به شرطي كه يادتان باشد حتما زير آن لباسي نخي قرار داشته باشد.

۱۴.لباس‌هاي يقه‌دار بچه‌ها را ناراحت مي‌كند. بهتر است براي گرم نگه‌داشتن‌شان از ژاكت‌هاي دكمه‌دار استفاده كنيد

۱۵.از خريدن لباس‌هاي زيپ‌دار خودداري كنيد. اين لباس‌ها مي‌توانند موقع باز و بسته شدن پوست بچه‌ها را اذيت كنند.

۱۶.موقع خريد لباس نوزاد لباس را پشت و رو كنيد و دوخت‌هاي داخلش را چك كنيد. ببينيد جايي از اين دوخت‌ها زبر و تيز نباشد.

۱۷.نوزادان خيلي سريع رشد مي‌كنند. پس خريد تعداد زيادي لباس هم سايز كار چندان عاقلانه‌اي نيست.

۱۸.قبل از اين‌كه براي نخستين بار لباسي را به تن نوزادتان كنيد حتما آن را بشوييد. وجود لباس در كارخانه يا آهار روي آن مي‌تواند باعث حساسيت يا اگزماي پوست نوزاد دلبندتان شود.

قمیت فروش عمده لباس نوزادی در کرمان

هر قطعه لباس نوزادی را در استان کرمان به طور عمده دریافت نمایید.

فروش عمده لباس نوزادی در کرمان

پوشاک ایلیا، اقدام به فروش عمده لباس نوزادی در سراسر کشور از جمله استان کرمان نموده است.

لباس نوزادی پوشاک ایلیا دارای کیفیت مناسب هستند و با قیمت مناسب به فروش می رسند.

جهت خرید عمده لباس نوزادی با پوشاک ایلیا تماس بگیرید.

کارشناس فروش: جواد یزدانی

شماره تماس: 09139123735

آشنایی با تولیدی پوشاک ایلیا

پوشاک ایلیا، تولیدکننده انواع پوشاک مردانه می باشد. این مجموعه قصد دارد تا باکیفیت‌ترین پوشاک را با ارزانترین قیمت به فروش برساند.

در راستای این هدف:

1ـ کسب مهارت کافی در خرید پارچه و متریال مناسب: خریدی تخصصی سبب می گردد تا هم باکیفیت خریداری نماییم و هم قیمت بالایی نپردازیم.

2ـ کسب مهارت کافی در طراحی الگو: موجب می گردد تا پوشاکی زیبا و باکیفیت آماده گردد. الگوی مناسب غیر از زیبایی موجب احساس راحتی شده و همچنین سبب حفظ کیفیت پوشاک می گردد.

3ـ کسب مهارت کافی در مراحل تولید: برش مناسب، دوخت مناسب، اتوکاری صحیح و سایر مراحل، نیاز به تخصص کافی دارد. تخصص موجب می گردد تا از یک طرف کیفیت بالا ایجاد گردد و از طرف دیگر هزینه ها، کاهش یابد.

جهت خرید انواع پوشاک مردانه: کت و شلوار، انواع شلوارهای لی، کتان، جین و پارچه ای، پیراهن مردانه، لباس منزل، کاپشن و سایر لباسهای فصل و…

جهت دیدن نمونه ها و کسب اطلاعات بیشتر

با کارشناس فروش تماس بگیرید: 09139123735

سفارش تولید پوشاک مردانه

یکی از زمینه های فعالیت پوشاک ایلیا، عقد قرارداد جهت تولید پوشاک مردانه می باشد.

بسیاری از شرکتها، ادارات، نهادها و سازمانهای خصوصی و دولتی، برای نیروهای خود، لباس سفارش می دهند. پوشاک ایلیا، آماده است تا سفارشات شما را در کمترین زمان، بالاترین کیفیت و کمترین قیمت، آماده نماید.

این مجموعه، پیش از این با اداراتی مانند، شرکت برق، اداره آب، اداره پست، سازمان صدا و سیما و چندین شرکت دولتی و خصوصی کار کرده است. این موضوع سبب شده تا در کنار تخصص لازم، تجربه کافی را کسب نموده باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر، اطلاع از چگونگی کار و… با کارشناس سایت تماس بگیرید.

شماره تماس: 09139123735

فروش عمده در سراسر کشور

پوشاک ایلیا، فروش عمده‌ی آنلاین و تلفنی را در سراسر کشور شروع کرده است.

اگر نیاز به خریدی عمده، باکیفیت، ارزان دارید با ما تماس بگیرید.

کارشناس فروش جواد یزدانی :09139123735

از پوشاک ایلیا بیشتر بدانیم:

درباره ما

با پوشاک ایلیا در تماس باشید:

تماس با ما

مدیریت فروش: جواد یزدانی 09139123735

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا
Call Now Buttonکارشناس فروش